Та тръгнах по моретата отново. За летенето бях в едно малкко витлово самолетче.
Колкото да ни закара до Гърцията. Разбира се друсаше като камион. Опитваше се да ни разлее кафетата и всякакви подобни екстри. Ама поне се спеше удобно в него.
Пристигнах , записаха ме и на кораба.
Големичък изглежда от близо. Дванайсет палуби. 600човека екипаж. Според работната позиция е и настаняването на екипажа. Повечето хора са наблъскани по четирима в микро кабини. По отговорните позиции са по двама.Аз си се ширя сам, нали офицер ме водят. Е за размер на кабина не може да се говори. Все пак са успяли да наместят вътре легло, две малки масички, стол, двукрилно гардеробче и може да се мине по пътеката.

Банята малко ми стяга в раменете ама не се оплаквам. В леглото дървеници нямам и това е едно много,много високо ниво на комфорт след предния кораб.
В машината е положение на завод в ремонт. Много неща са разрушкани и много хора работят.
Уж сега почти нямало екипаж. Аз още не мога да запомня кой как се казва и какво прави тук. Да не говорим за това как да намеря даден механизъм.
Колегите ме приеха радушно. Видимо си разбират от работата и организацията е доста усложнена за разлика от търговския флот. Всичко обаче е в помощ. Има отделни длъжности за всяка специфична работа и може спокойно да не си губиш времето с глупости.
Целия кораб извън машината е във вид на новостроящ се хотел. Всички кабини са изкормени и са в ремонт. Подновява се всичко. Екипажа сега е стотина души.
Храната засега е много добра. Основно филипинска кухня дето на повечето българи не допада.. Все пак с малко интерпретации и миксирания се докарва сносна българска храна. Количествата са …колкото може човек да се изяде. Всяка манджа е идеално направена и салати има колкото количество иска човек (вярно салатата всеки път е само една: нарязани и накъсани зеле, краставица, домати, маруля). Кафето също е в изобилие.
Излязох и на разходка даже. Оказа се че има половин час път до портала и две-три глудници от охранени кучета дето ходят да стряскат по-плашливите. Има и даже охапани моряци. Някой от колегите излизат на разходка с пръчки в ръка, други имат разни тежки предмети по джобовете си за замерване. Комедия пълна.
Първите три дена основна задача ми беше да се ориентирам. Столовата е на кърмата, кабината ми е до мостика, машинното е някъде в мазата. Отделно и помагам в събиране на разрушкани въздушни охладители. Не е истина що коридора навъртях. Жив късмет изкарах, че няма пасажери.
Събота. До обяд помагах за монтиране на двигателя на едната спасителна лодка.
Направо се влюбих в тази лодка. Истинско легенче побиращо 152 човека. Направо купон може да правиш в нея. Слетобеда почиваме. Всички гърци си отидоха по домовете. Аз пък отидох да се пошматкам из близкия квартал. Едни тихи и спокойни улички намерих. Едни отрупани с портокали дървета.
Красота. Даже един презрял портокал (беше паднал на земята и омекнал леко) си взех и си отхапах веднъж. Да знам ,че съм ял див портокал. То два пъти е невъзмоно да се отхапи де. Витамин Ц то направо кипи в него.
Неделя. Ден за отмора.
Щот много сме се уморили. Реших да го пиша рибарски. Направих едно чипаре от три куки уж за спарита (щото нови теории ми се въртят в
главата). Взех микро спининга и отидох на кея.

Там няколко зеленушки наминаха да погледнат творението ми и толкоз. Пълно безрибие. Иначе гледката лятна.
