Към съдържанието


Снимка

Машинка за сачми


  • Моля, влезте за да отговорите
146 отговора на тази тема

#1 nqkoiotnqkade

nqkoiotnqkade

    Изтрит потребител

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 978 Мнения:
  • Оръжие:Тек и други
  • ГрадОт на майната си:)

Публикувано 10 ноември 2012 - 12:01

Попаднах на това :crazy: .Доста примитивно и ефективно.Как мислите?
  • Marin Penev, mitkovasilev, MILOSTIVIQ и още 1 харесват това

#2 Анатоли

Анатоли

    Природозащитник

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 12 Мнения:

Публикувано 10 ноември 2012 - 03:10

http://www.youtube.com/watch?v=AjdvJ3GOEzg&feature=related
Попаднах на това :crazy: .Доста примитивно и ефективно.Как мислите?

Мисля, че само изглежда лесно. Пробвал съм няколко пъти да си правя сачми по този начин, но без успех.
Не знам защо не се получава.

#3 ЛЮБИТЕЛ

ЛЮБИТЕЛ

    Ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 451 Мнения:
  • Име:Георги
  • Оръжие:нарезно и гладкоцевно
  • Куче:бретон
  • ГрадРусе

Публикувано 10 ноември 2012 - 05:32

Мисля, че само изглежда лесно. Пробвал съм няколко пъти да си правя сачми по този начин, но без успех.
Не знам защо не се получава.


Щото си пробвал само няколко пъти.Видя ли човека колко е възрастен?Това на клипа е от последните му опити
Почнал е от малък. :D :P
Руснаците са големи магове в това отношение.Из техните форуми има много информация за леене на съчми.И всеки с оригинална рецепта.Кой във вода,кой у масло,трети от високо ,четвъри по мокри парцали и какви ли още не :huh: .Неволята и лесния достъп до материали раждат какви ли не оригинални творения.То навремето и тука си беше така,ама нали веке сме у Европата ...Па и ВИП си имаме и на кой му се занимава... :D
А там където нещата са си по местата хората си ппавят истински работещи устройства за леене на съчми. http://www.lovecbg.c...tyle_emoticons/default/drinks.gif

http://www.youtube.com/watch?v=_8G2lJNNEO8&feature=related

Този пост е редактиран от ЛЮБИТЕЛ: 10 ноември 2012 - 05:33

  • ДБД, Анатоли и MILOSTIVIQ харесват това

#4 nqkoiotnqkade

nqkoiotnqkade

    Изтрит потребител

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 978 Мнения:
  • Оръжие:Тек и други
  • ГрадОт на майната си:)

Публикувано 10 ноември 2012 - 05:34

И аз съм пробвал и при мен не се получава.Явно пиниза е в загряването на водата и темп.на топене на оловото.

#5 Анатоли

Анатоли

    Природозащитник

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 12 Мнения:

Публикувано 10 ноември 2012 - 06:28

Щото си пробвал само няколко пъти.Видя ли човека колко е възрастен?Това на клипа е от последните му опити
Почнал е от малък. :D :P
Руснаците са големи магове в това отношение.Из техните форуми има много информация за леене на съчми.И всеки с оригинална рецепта.Кой във вода,кой у масло,трети от високо ,четвъри по мокри парцали и какви ли още не :huh: .Неволята и лесния достъп до материали раждат какви ли не оригинални творения.То навремето и тука си беше така,ама нали веке сме у Европата ...Па и ВИП си имаме и на кой му се занимава... :D
А там където нещата са си по местата хората си ппавят истински работещи устройства за леене на съчми. http://www.lovecbg.c...tyle_emoticons/default/drinks.gif

http://www.youtube.com/watch?v=_8G2lJNNEO8&feature=related

Значи след около 40-50 години евентуално да очаквам успешен опит :D
А за температурата на оловото мисля, че трябва да е около 400 градуса..
Май и диаметъра на отвора е важен, и ъгъла на ламаринката, разстоянието до водата и още и още.. :)

#6 nqkoiotnqkade

nqkoiotnqkade

    Изтрит потребител

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 978 Мнения:
  • Оръжие:Тек и други
  • ГрадОт на майната си:)

Публикувано 10 ноември 2012 - 06:39

Значи след около 40-50 години евентуално да очаквам успешен опит :D
А за температурата на оловото мисля, че трябва да е около 400 градуса..
Май и диаметъра на отвора е важен, и ъгъла на ламаринката, разстоянието до водата и още и още.. :)

Точно затова качих клипа с онзи дядка,който лее в някаква стара тава и стара тенджера с най обикновена подгрята на око вода,а стъпалото е най обикновена ламарина.Ако е чак толкова важен чгъла то с тия тенекий нищо няма да се получи.Нещата се движат на "около",а не "точно".Един приятел миналата година ми набутваше един такъв термометър в ръцете,ама аз изглупях и го отказах http://www.lovecbg.c...tyle_emoticons/default/fool.gif
Идея нямам ,дали е 400*,но ако някой е успял да пише.
Има и един друг трик с нафта и пробита тенекия(стара тава) и там номера става;)Сачмите капят в горещата нафта и се получават,но пак не са цвете за мирисане:)
По метода на капковито леене иска мн висока кула.От втория етаж нищо не става(изпробвано) http://www.lovecbg.c...tyle_emoticons/default/cray.gif
ПП.Не ми говорете само за ВИПа.Не,че нямам колкото за едни сачми.Даже и от фирма "Авантакис "изпадат чат пат.Всичко опира до тръпката.За някои хора(визирам себе си)да си направиш всичко сам си е половината тръпка от лова;) ;)
  • ЛЮБИТЕЛ и sword123 харесват това

#7 ЛЮБИТЕЛ

ЛЮБИТЕЛ

    Ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 451 Мнения:
  • Име:Георги
  • Оръжие:нарезно и гладкоцевно
  • Куче:бретон
  • ГрадРусе

Публикувано 10 ноември 2012 - 07:29

Точно затова качих клипа с онзи дядка,който лее в някаква стара тава и стара тенджера с най обикновена подгрята на око вода,а стъпалото е най обикновена ламарина.Ако е чак толкова важен чгъла то с тия тенекий нищо няма да се получи.Нещата се движат на "около",а не "точно".Един приятел миналата година ми набутваше един такъв термометър в ръцете,ама аз изглупях и го отказах http://www.lovecbg.c...tyle_emoticons/default/fool.gif
Идея нямам ,дали е 400*,но ако някой е успял да пише.
Има и един друг трик с нафта и пробита тенекия(стара тава) и там номера става ;)Сачмите капят в горещата нафта и се получават,но пак не са цвете за мирисане :)
По метода на капковито леене иска мн висока кула.От втория етаж нищо не става(изпробвано) http://www.lovecbg.c...tyle_emoticons/default/cray.gif
ПП.Не ми говорете само за ВИПа.Не,че нямам колкото за едни сачми.Даже и от фирма "Авантакис "изпадат чат пат.Всичко опира до тръпката.За някои хора(визирам себе си)да си направиш всичко сам си е половината тръпка от лова ;) ;)

Като малък съм помагал на дядо ми /демек гледал/ като лееше съчми.У нишадър.Оловото стопено в кутия консервна с 4-5 дупки на борда близо до горния ръб.Дупките пробити с джамджийско гвоздейче отвътре навън.На весtник върху масата разстлан пласт нишадър с дебелина един пръст.Накланяш кутията с оловото да потече през дупките върху нишадъра.Колкото по отвисоко - по ситни и по кръгли стават.На втората кутийка олово - почиваш.Да се разсее дима и да си избършеш очите - е няма такава смрад. :wacko:
После пресяваш през няколко /2-3-4/ сита да отделиш нишадъра и различните големини да сортираш.От 13-14 номер до към 8-9 долу горе стават.По големите са мини бумеранг. Тях отново на огъня Готовите измиваш с вода,щото нишадъра преебава цевите.
Като си мераклия - пробвай http://www.lovecbg.c...tyle_emoticons/default/clapping.gif http://www.lovecbg.c...tyle_emoticons/default/drinks.gif

Този пост е редактиран от ЛЮБИТЕЛ: 10 ноември 2012 - 07:30

  • nqkoiotnqkade харесва това

#8 Николай Йорданов

Николай Йорданов

    Ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 32 Мнения:
  • Име:Николай
  • Оръжие:ИЖ-12, CZ BRNO 501.2
  • Куче:Дратхаар, Курцхаар
  • ГрадРусе

Публикувано 20 ноември 2012 - 02:07

Според мен, в горепосочения клип "чалъма" за отливането на съчмите е точно в размера на двете дупчици. Много пъти съм си изливал съчми по метода с нафтата. По моите наблюдения от диаметъра на дупките и температурата на оловото зависи всичко. Веднъж ми се случи съчмите да станат доста големи от обичайното (3ти номер), тогава просто от загряването и от многото произведени съчми са се разширили дупките на кутийката, която използвах. След това си направих нова кутийка с друго свредло (0,65) и започнаха да стават прекрасни съчми (9-10 номер). На следващия опит съчмите пак бяха долу-горе добре, но след това отново ставаха капковидни и трябваше да се прави нова кутийка :)
  • nqkoiotnqkade харесва това

#9 kalidd

kalidd

    Ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 581 Мнения:
  • Оръжие:няколко

Публикувано 15 януари 2013 - 08:14

При мен се получава. Лея си ги така от 1998г. Истината е в поличката, капката трябва да се топне 2 пъти и без да опира повече да падне във водата. Водата даже не я грея. За поличка ползвам стара шпакла за китосване омацана с кит (ако е чиста ламарина капката лепне). Важно е да се поддържа едно ниво на оловото иначе се сменя размера. Лея си №11, 9,7,5 по големи не съм пробвал

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  DSC01426.JPG   43,55K   132 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC01427.JPG   43,25K   158 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC01428.JPG   46,12K   167 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC01429.JPG   46,92K   168 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC01432.JPG   59,12K   173 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC01434.JPG   87,04K   128 Брой сваляния

  • nqkoiotnqkade, Анатоли, patelan и 2 други харесват това

#10 kalidd

kalidd

    Ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 581 Мнения:
  • Оръжие:няколко

Публикувано 15 януари 2013 - 11:50

Малко съм объркал годината (лея си ги така от 2008г.), ама кой да чете преди да публикува?  Забравих да спомена че стават най добре с смесено олово от баланси  и меко кабелно в равни части.



#11 Анатоли

Анатоли

    Природозащитник

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 12 Мнения:

Публикувано 16 януари 2013 - 02:22

Браво колега, хубава машинка си стъкмил. 

Какъв е размера на дюзите?



#12 goso

goso

    Ловец

  • Златни ръце
  • PipPipPipPipPip
  • 391 Мнения:
  • Градняколко

Публикувано 16 януари 2013 - 05:55

някъде гледах че охлаждащата течност е антифриз, може да се експериментира и с масло



#13 kalidd

kalidd

    Ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 581 Мнения:
  • Оръжие:няколко

Публикувано 16 януари 2013 - 07:53

Браво колега, хубава машинка си стъкмил. 

Какъв е размера на дюзите?

Честно да ти кажа незнам, всичко стана с приби. Пробих главата на болта с 3мм. свпедло като оставих последните 0.5мм. после страничният отвор . Накрая с игла и чукче внимателно до желания размер. Горният отвор затапвам с железен нит.



#14 Изтрит Потребител

Изтрит Потребител

    Ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 364 Мнения:

Публикувано 18 януари 2013 - 09:44

Може да е полезно на някой ;)



#15 ЛЮБИТЕЛ

ЛЮБИТЕЛ

    Ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 451 Мнения:
  • Име:Георги
  • Оръжие:нарезно и гладкоцевно
  • Куче:бретон
  • ГрадРусе

Публикувано 18 януари 2013 - 02:50

Може да е полезно на някой ;)

На туй му викам: Да се опитваш от <цензура> - дъвка да направиш :lol:


  • nqkoiotnqkade харесва това

#16 nqkoiotnqkade

nqkoiotnqkade

    Изтрит потребител

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 978 Мнения:
  • Оръжие:Тек и други
  • ГрадОт на майната си:)

Публикувано 15 март 2013 - 04:17

Направих пореден опит за самоделни съчми .

Почти се получи в началото,но в един момент оловото започна да се лепи по шпатулата и се обърка всичко.

В началото се получаваха съчми с по скоро цилиндрична,отколкото сферична форма,с приблизителен размер 0 номер и практически въпреки не особено добрата форма стават за употреба.Другия път ще опуша добре шпатулата за да няма такива аномалии.Май и тя трябва да е далече от пламъците за да не се нагрява?

Оловото е меко и не е примесено с антимон,но такова имам на тоя етап

Прикачени файлове


  • georgi_68sh@abv.bg и kalidd харесват това

#17 goso

goso

    Ловец

  • Златни ръце
  • PipPipPipPipPip
  • 391 Мнения:
  • Градняколко

Публикувано 15 март 2013 - 05:49

Много ти плитко канчето с водата, може от там да се мачкат.Все си мисля че водата не е наи доброто решение



#18 vaskoamer

vaskoamer

    Ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 832 Мнения:
  • Име:Васко Василев
  • Оръжие:Beretta
  • Куче:английски сетер
  • МПС:RAV-4
  • ГрадПлевен

Публикувано 15 март 2013 - 05:56

Трябва да капят в трансформаторно масло и нафта 50/50 и съдчето да е поне 20 см.дълбоко :)

По този начин може да се правят от 10-ка до 4-ка ,но без поне 4-5% антимон е безсмислено,ще се деформират при изстрел.Задължително графитиране в тумблер,или някакъв барабан!!!


Този пост е редактиран от vaskoamer: 15 март 2013 - 05:59


#19 nqkoiotnqkade

nqkoiotnqkade

    Изтрит потребител

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 978 Мнения:
  • Оръжие:Тек и други
  • ГрадОт на майната си:)

Публикувано 15 март 2013 - 06:10

Трябва да капят в трансформаторно масло и нафта 50/50 и съдчето да е поне 20 см.дълбоко :)

По този начин може да се правят от 10-ка до 4-ка ,но без поне 4-5% антимон е безсмислено,ще се деформират при изстрел.Задължително графитиране в тумблер,или някакъв барабан!!!

По горе колегата "Калидд" е споделил за успешен експеримент с най обикновена вода.

Антимон има в акумулаторното олово,но на тоя етап нямам такова.

Съчмите ми трябват са стрелба за кеф по летящи предмети и формата им и на този етап напълно ме устройва,но на размери излизат едрички.

Явно и дюзата ми е прекалено широка....Абе сбъркан е моя експеримент от самото начало,ама карай...номера е да си в играта :D

Графитирането става лесно и без тумблер.Пъхаш съчми в стара ламаринена кутия от ловен барут да речем,като я пълниш 1/3.Слагаш парчета мек графит от молив,държиш с пръст капачката да не литне и клатиш енергично все едно прайш друсан кебап в дълбок тиган :D .След 5 минути клатене са графитирани.Аз така си графитирам самоделните 14/0,от тия най забранените и съм доволен :P .


Този пост е редактиран от nqkoiotnqkade: 15 март 2013 - 06:19

  • georgi_68sh@abv.bg харесва това

#20 kalidd

kalidd

    Ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 581 Мнения:
  • Оръжие:няколко

Публикувано 15 март 2013 - 08:09

Направих пореден опит за самоделни съчми .

Почти се получи в началото,но в един момент оловото започна да се лепи по шпатулата и се обърка всичко.

В началото се получаваха съчми с по скоро цилиндрична,отколкото сферична форма,с приблизителен размер 0 номер и практически въпреки не особено добрата форма стават за употреба.Другия път ще опуша добре шпатулата за да няма такива аномалии.Май и тя трябва да е далече от пламъците за да не се нагрява?

Оловото е меко и не е примесено с антимон,но такова имам на тоя етап

Ще станат няма начин. Замени газовия котлон с електрически , поличката пробвай с силно ръждясала но тънка ламарина и да е дълга около 5см. Също отвора на дюзата нетрябва да е отвесен а под наклон (35-45градуса) за да могат капките да се отсичат, ане да тече оловото. По добре изкриви дюзата а не целият съд ,че ще се вдигне нивото на оловото. Водата да е на 5-6мм. от поличката и в по дълбок съд.

За котлона не съм сигурен поне аз неуспях с газов.

Поздрави!


  • nqkoiotnqkade харесва това




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

Change Theme!